Türkiye'de Elektrikli Otomobil Pazarında Çinli Markaların Yükselişi

Türkiye'de şarj edilebilir hibrit araçlara (PHEV) uygulanan ÖTV avantajından faydalanan ilk marka MG oldu. Bu avantaj sayesinde MG markası, hibrit araçlarının satışını artırmayı hedefliyor. Müşterilere ekonomik ve çevre dostu alternatifler sunan MG, Türkiye'deki otomobil pazarında önemli bir yer edinmeyi hedefliyor.

Türkiye’de elektrikli otomobil pazarındaki Çinli markaların agresif stratejileri ve yüksek vergiler, PHEV araçlar için %30’luk ÖTV teşvik programı ile dengelemeye çalışıyor.

Çinli Markaların Stratejileri

Teşvik programından yararlanmak için hazırlıklarını sürdüren BYD, Seal U DM modeliyle dikkatleri üzerine çekmeye çalışıyor. Bu süreçte, avantajlı konuma geçen ilk marka ise MG oldu.

MG'nin Hızlı Hamlesi

MG, HS modelini %30 ÖTV diliminde piyasaya sürerek hızlı bir adım attı. Tam elektrikli özelliğiyle 100 kilometreye kadar yol alabilen araç, toplamda 1000 kilometreyi aşan bir menzile sahip.

MG HS Özellikleri

Turbo motor ve elektrikli motorun birleşimiyle güçlü bir performansa sahip olan MG HS, 339 beygir güce ulaşabiliyor. Bu özellikleriyle dikkat çeken araç, ilk etapta MG müşterilerine özel ön satış fırsatı sunuyor.

Genel Satışa Çıkış Tarihi ve Fiyatı

MG HS'nin 16 Eylül'den itibaren genel satışa sunulması planlanıyor. Araç için tahmini fiyatın 2 milyon TL civarında olacağı belirtiliyor.